8 Mart 2012

Yeşil Mercimekli Erişte Çorbası

Dün elime geçen bir yemek dergisinde tariflerden en kolayını seçtim :) ‘yeşil mercimekli erişte çorbası‘görüntü güzeldi şimdiye kadarda hiç denememiştim, iyide oldu çorba ama olsun farklı bir çorba ikram ettim aileme.

Çorba güzeldi fakat bu çorbaya limonlu terbiye yakışır ....


8 su bardağı suyu kaynatıp içine
1 çay bardağı erişte ilave ederek pişirdim sonra  
1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek ekledim bir iki dakika sonra bir tarafta hazırladığım terbiyeyi yavaş yavaş ilave ettim ve tuzu koydum sonra üzerine
2 çorba kaşığı kadar  tereyağını kızdırıp pul biber ile karabiber azıcıkta nane ekledim.

Terbiyesi İçn :

3 çorba kaşığı yoğurt
3 çorba kaşığı un ve
2 yumurta sarısı ( ben 1 yumurtayı bütün olarak koydum iyice çırptım )


Hiç yorum yok: