11 Kasım 2008

Kara Lahana Yemeği

Kara Lahana Yemeği

Libya’da kara lahana bulmak kolay değil. Dün eşime, arkadaşı, yetiştirdiği lahanadan vermiş. Şimdiye kadar yapmayı pek beceremiyordum her defa birine soruyordum.

Bugün evde lahanaya uygun ne varsa onlarla lahanayı pişirdim sadece fasulyeyi koymak istemedim..Öyle lezzetli oldu ki hemen tarifi yazıp arkadaşlarımla paylaşmak istedim ..

Malzemesi:
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 adet büyük boy soğan
2 yemek kaşığı biber salçası
2 bağ karalahana
Bir kase ince kıyılmış kavurma
3–4 yemek kaşığı bulgur
3–4 yemek kaşığı irmik
4 diş sarımsak

Pul biber, tuz

Yapılışı:

Öncelikle soğanları yağda kavuruyoruz. Kavrulan soğanlara biber salçasını ve önceden yıkadığımız karalahanaları ince ince kıyıyor ve tencereye ilave ediyoruz.

Bulguru ve kavurmayı da ekleyip pişirmeye devam ediyoruz. Kapağını kapatıp beş dakika ateşte bırakıyor sonra üzerlerini geçecek kadar kaynar su ilave ediyor kısık ateşte pişiriyoruz.
Pişmeden yarım saat kala sarımsağı, irmiği, pul biber ve tuzu de ekliyoruz.


3 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba.Karalahana yemeginiz cok ilgimi cekti,icinde kavurma olmasi,gercekten ilginc.Benim annemden ogrendigim boyle degil..ilk defa sizde gordum.Denemek lazim

Unknown dedi ki...

Size de Merhaba...Teşekkür ederim ...Sağlıcakla kalın

H.Mungan dedi ki...

hmmmmmm ben de isterim kara lahana yemegiiiiiiii, elinize saglik olsada yesek simdi...