4 Mart 2013

Ev Yapımı Bulaşık Makinası Deterjanı

Sonunda bu tarifi denedim ve 4 gündür bu deterjanla bulaşıkları yıkadım ve çok memnun kaldım.

Tam 26 çorba kaşığı deterjanım oldu yani yirmi altı kere kullanabilirim ve sadece 26 silme çay kaşığı bint deterjanından ilave edip kavanoza koyup çalkaladım nemlenmesin diye devamlı kapalı tutuyorum hafif nemlenir gibi oldu kavanozu her kullandığımda çalkalıyorum.




İşte Tarif Burada:

Gerekli Malzemeler:
1.Bir su bardağı boraks (Kimyevi madde satıcıları, eczane ya da aktarlardan temin edilebilir)
2.Bir su bardağı karbonat yada çamaşır sodası
3.Bir yemek kaşığı kaya tuzu
4.Bir yemek kaşığı limon tuzu


Bütün maddeleri bir kavanozda karıştırın ve kapağı kapalı olarak muhafaza edin. Makinenizin deterjan bölümüne bu karışımdan bir yemek kaşığı yarım yada bir çay kaşığı da normal deterjanınızdan ilave edip bulaşıklarınızı en doğal şekilde temizleyebilirsiniz. Bu şekilde maruz kalınan zaralı maddeleri minimize etmiş oluruz. Suları çok kireçli olan bölgelerde doğal deterjanın verimi yüksek olmaz.
Ayrıca zorlu kirlerin üzerine  bu karışımı döküp temizleyebilirsiniz.

Kudret Livaoğlu
Kimya Yüksek Mühendisi








Deterjanlar, Mikroplara Ne Kadar Zarar Veriyorsa İnsana da Verir.

KİMYASAL Deterjanların Zararları

 







2 yorum:

guilty kisses dedi ki...

Çok ilginç üstelik çokta güzel birr fikir.. Paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Unknown dedi ki...

Ben de teşekkür ederim :)