2 Şubat 2012

Kalp Kırmak

Bugün Ruhul Furkan da Sakalın öneminden çok bahs etti.Ben sadece onunla ilgili çok kısa Mirza Katiil diye tanınan bir şairin kıssasını burada paylaşayım inşallah.

Bir kişi,bu şairin hikmet ve marifetli sözlerinden etkilenerek bu şiirlerin sahibinin,ruhu ve kalbi tertemiz olan büyük bir kimse olduğunu itikad edip,onu görmek için yola çıkmış.
Kapısına vardığında onun sakalını traş ettiğini görünce,şaşırarak;
Sübhanallah! Sen sakalını mı traş ediyorsun? demiş.
Bunun üzerine Mirza Katiil;Evet sakalımı traş ediyorum amma kimsenin kalbini kırmıyorum,diye cevap verince,O kişi;Evet sen Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in kalbini kırıyorsun,demiş.
Bunu duyan Mirza Katiil baygınlık geçirmiş,ayıldığında ise,
''Allah seni hayırla mükafatlandırsın,bu sözünle benim gözümü açtın ve beni kalbimin ruhuna ulaştırdın'' mealinde farsça bir beyit söylemiş..
Ruhul Furkan c.5 s.748 

Hiç yorum yok: